Rarotonga dag 4 - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van JackieJolienPien Brake - WaarBenJij.nu Rarotonga dag 4 - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van JackieJolienPien Brake - WaarBenJij.nu

Rarotonga dag 4

Door: JJP

Blijf op de hoogte en volg JackieJolienPien

29 November 2013 | Cook Eilanden, Avarua

Vrijdag 29 november 2013
Dag 4 Rarotonga

Vanochtend om 08:30 uur rustig aan ontbijten. We vragen aan de barmedewerkster naar de grappige buschauffeur. Hij heet Apoe en of hij dienst heeft, daar bellen ze even achteraan. Hij heeft vandaag vanaf 10:00 uur weer dienst. De eerst volgende bus clockwise met hem als chauffeur is om 10:30 vanaf onze deur.
Als we instappen begroeten we hem met ' Kia Orana Apoe'. Wat zoveel betekend als ' goeiedag Apoe'. Hij wenst ons hetzelfde en knipt ons kaartje af. Eenmaal onderweg blijkt zijn nieuwsgierigheid toch gewekt en vraagt hij waar we vandaan komen en hoe we zijn naam weten. Vervolgens kletst en zingt hij er weer vrolijk op los.
Het strand van Muri beach is helemaal goed, maar het snorkelen valt ons een beetje tegen. Jackie gaat als eerste en treft slechts 4 vissen op een afstand van ongeveer 75 meter uit de kust. We vragen waar we moeten zijn, want Muri staat wel bekend om zijn beste snorkelplekken. Jo probeert op een andere plek het water in te gaan, maar dat blijkt niet succesvol. Teveel rotsen en heel laag water. Dat snorkelt wat lastig.
Rond 15:15 uur vertrekken we naar ons huis. Als we hier het water ingaan weten we zeker dat we mooie vissen zien.
Jo gaat lekker snorkelen, Pien speelt in haar eigen grote bed en Jackie tikt het verhaaltje van vandaag onder het genot van een biertje.
Als Jo de zee uitkomt heeft ze het koud. Dat is voor het eerst sinds we hier zijn. Tijd voor een overheerlijke cocktail. Die kunnen ze hier maken! Het is maar goed dat de bar alleen maar open is tijdens happy hour van 16:30 - 18:00 uur anders zouden we nog bijna alcoholist worden van al dat lekkers.
Met een overheerlijke cocktail in de hand lopen we het strand op om te genieten van de prachtige ambiance die de Lagoon hier biedt, zeker tijdens de zonsondergang. Pien wil graag haar drinkbekers ruilen voor de cocktail van Jackie. Uiteindelijk zien we daar vanaf.
Voor vandaag hebben we een uitzonderlijk eenvoudige maaltijd. Het is een bakje noedels met een gebakken ei en een biertje. Prima voor vanavond. We blijven lekker op onze veranda loungen tot we beginnen in te dutten. Morgen nog één dagje voor de boeg om lekker te relaxen.