Rarotonga dag 2 - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van JackieJolienPien Brake - WaarBenJij.nu Rarotonga dag 2 - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van JackieJolienPien Brake - WaarBenJij.nu

Rarotonga dag 2

Door: JJP

Blijf op de hoogte en volg JackieJolienPien

27 November 2013 | Cook Eilanden, Avarua

Woensdag 27 november 2013
Dag 2 Rarotonga

Vanochtend slapen we een beetje uit. Alles poko poko, zoals iedereen dat hier gewend is op het eiland. Met de bus gaan we Anti Clock naar Muri Beach. Daar zijn de kanowedstrijden en kunnen we lekker genieten van de Blue Lagoon, de Hawaï-achtige muziek, de zon en het gepeupel op het strand.
We beginnen met een verse smootie van tropisch fruit. Alle vruchten van het eiland. Mmmmmmm....een groot genot. We blijven tot net na de middag, dan wordt het bijna te warm en Pien moet even rustig kunnen slapen.
Uiteindelijk slaapt Pien al voordat we in de bus terug zitten.
Thuis zoekt Jo zich wat spullen bij elkaar om te snorkelen en om de beurt gaan we op de buik dobberend op zoek naar mooie vissen. Dat lukt al na een paar meter uit de kant. Het is dan maar een meter diep, maar de mooiste kleuren uit het zee aquarium bij de Chinees komen voorbij. Echt prachtig!
Na dit avontuur gaan we met Pien naar het zwembad. Even afkoelen en spelen in het water. Daar is een deel van onze Amerikaanse vrienden ook. Pien krijgt zwemles van Kathy. Ze is schooljuf en geeft zwemles. Pien vind het helemaal geweldig en is na een uurtje totaal uitgeteld.
Vanavond gaan we naar de buren 'Cocoput' om te eten. Woensdag is hamburgerdag. Voor 20,- dollar een potje minigolf, een hamburger en wat te drinken. Lijkt ons prima.
De hamburger ( beef en chicken) zijn overheerlijk. Het begint een beetje te regenen. De locale zijn daar blij mee. Ze hebben van nature te weinig zoetwater op het eiland. Dat is een probleem. Wij hopen natuurlijk dat de regen van korte duur is. En.....wij krijgen onze zin. We spelen na het eten een potje minigolf terwijl Pien lekker ligt te slapen in de buggy. Als het weer begint te miezeren wordt Pien wakker en besluiten we om terug te gaan naar huis.
Als Jackie gaat afrekenen komt het totaal op 72,- dollar. Dat was niet helemaal de deal van de poster. Toch?! Wijzend op het aanplakbiljet vraagt Jackie of het wel klopt en vraagt of niet voor toeristen bedoelt is ( want dat is het aan de poster te zien juist wel) De dame achter de bar stribbelt nog wat tegen, maar gaat uiteindelijk toch akkoord met 40,- dollar. Ze kon het proberen, maar de tijd dat Jackie blond was is al even geleden. Tijdens de wandeling terug is deze poging oplichting natuurlijk het onderwerp van gesprek. En al gaat het niet om het geld, het gaat wel om principes. De hamburgers waren echt heerlijk, maar we voelen ons wel onmundig (bijna) beet genomen.

Pien wil niet in haar bedje slapen. Ze wordt er heel verdrietig van. Tja, dan zit er niets anders op dan in het grote bed tussen ons in. Wat betekend dat ook wij om 21:15 uur in bed liggen. Deze 5 dagen chillen is in dit geval dan wel heel erg letterlijk.